„Ezen a Földön mindannyian látogatók vagyunk - Ha elmegyünk, magunk után, ki tudja, mit hagyunk Tanítsuk meg gyermekeinknek a szeretet dalát - Ahány ember annyiféle csodálatos világ." Bródy János

2015. augusztus 6., csütörtök

Phalaenopsis Cornu Cervi Chattaladae

A Phalaenopsis Cornu Cervi egy Phalaenopsis faj mely Délkelet-Ázsiában található. Ez az orchidea tavasztól - őszig hozza illatos, 3-5 cm széles, 9-12 virágból álló virágzatát. A növények a fák törzsein nőnek az erdő sűrűjében. A közepesen meleget kedveli, a tűző napot kerülni szükséges. A legideálisabb ültetőközeg a fenyőfakéreg keverék. Heti egyszeri öntözés javasolt számára, ügyelni kell rá, hogy mindig legyen nedves a közege, de ne vizes.

(Fotó: Google - képek)

Saját gyűjtemény:

A Phalaenopsis Lamelligeraval együtt érkezett ez a orchidea hozzám, szintén kicsi és sérülékeny seedling (magonc) növényke volt.


Sajnos nem azt a növényt kaptam amit megrendeltem, annak volt kb. öt-hat levele, pont azért rendeltem nagyobbat, hogy ne legyen túl gyenge. Ez a növényke csak két levéllel érkezett, és az egyik levele kicsit sárgulni indult, míg a másik levél el volt törve. Azért megpróbáltam elültetni, mivel a gyökere egész erősnek tűnt, hátha megmarad gondolattal.

Sajnos ültetése után nem sok idővel először az egyik, majd a másik levelét is lehullajtotta, de meghagytam az ültetőközegében, hátha...
Sajnálnám, ha elpusztulna végleg, habár az eladó ígéretet tett, hogy elküldi az általam rendelt példányt. Akkor majd készül egy újabb bejegyzés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése