„Ezen a Földön mindannyian látogatók vagyunk - Ha elmegyünk, magunk után, ki tudja, mit hagyunk Tanítsuk meg gyermekeinknek a szeretet dalát - Ahány ember annyiféle csodálatos világ." Bródy János

2015. július 15., szerda

Euphorbia Milii

A növényről általában: 

Az Euphorbia Milii (töviskorona, Krisztus tövis) egy virágos növény, mely a kutyatejfélék családjába tartozik. Magyar neve: Pompás kutyatej, a növény tulajdonsága, hogy hajtásaik fehér tejnedvet tartalmaznak.
Madagaszkáron őshonos, elterjedésük központja a trópusi Afrika, Dél-Amerika és Délkelet-Ázsia. 
A faj neve Réunion egykori kormányzójának, Baron Milius-nak állít emléket, aki 1821-ben, Franciaországban vezette be a fajokat.
Különös látványt nyújt ez a vastag, szürkésbarna szárán termetes töviseket viselő ágas-bogas növény, amely lankadatlanul virágzik, melyet gyakran tartanak szobanövényként karakteres külseje és színes virágzata miatt.
Világos, meleg helyet kedvel. Ugyan szárazságtűrő növény, de ha nem kap elég vizet, leveleit lehullajtja és kevesebb virágot hozhat.
Leveleit télen lehullajthatja, de tavasszal újak fejlődnek.


Saját Euphorbia Milii:

Tíz-tizenöt cm-es növényke lehetett, amikor ajándékba kaptam a Testvéremtől. Az Ő növénye, az anyatő, már nagyon magas 80-100 cm körüli, és szinte folyamatosan virágzik. Nyugati ablakpárkányon "tengeti" napjait, ugyan leveleit rendre lepotyogtatja, de a tetején csokrokba hozza újabbnál újabb virágcsokrait. Több hajtást nevelt már ki a saját növényéből, ezekből voltam olyan szerencsés, hogy kaphattam egy példányt.
Szépen növekedett, egyre több levelet hozott, és még virágokkal is megajándékozott.
Később, mikor költözésre került a sor, azt hittem, hogy nem éli túl. 

Saját gyűjtemény

A levelei kezdtek leszáradni, a felső részén elfeketedtek az új pici levelei, és a tetején egy nyurga csúcs keletkezett. A költözés ősszel történt és valóban télen lehullajthatja a leveleit, de mivel ez a növény már három éves és még sosem volt ilyen állapotban, ezért aggódtam.

Saját gyűjtemény

Majd átraktam egy másik helyre, kicsit közelebb az ablakhoz, öntözgettem, tápoldatoztam és vártam. 
Egy-két hónap elteltével a tetején kezdtek hajtani az újabb levelek. Ezen a képen jól látszik az elvékonyodott rész, ahol tövis is alig nőtt.

Saját gyűjtemény

Ezután rövid időn belül az egész törzsön oldalhajtások kezdtek megjelenni, és egyre jobban bokrosodott a növény. Nagyon örültem, hogy túlélte a megpróbáltatásokat.

Saját gyűjtemény

Egyre dúsabb lett, rohamosan hozta és hozza az újabb leveleit.

Saját gyűjtemény


Az alsó hajtásai, melyek egy nagyobbak, valamint a felső része, ahol már virágot is hozott. (2015. június)
A regenerálódás ideje kb. hét hónap volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése