„Ezen a Földön mindannyian látogatók vagyunk - Ha elmegyünk, magunk után, ki tudja, mit hagyunk Tanítsuk meg gyermekeinknek a szeretet dalát - Ahány ember annyiféle csodálatos világ." Bródy János

2015. július 27., hétfő

Phalaenopsis - Kaleidoszcop

Saját gyűjtemény

Ezt a különleges mintázatú Phalaenopsis orchideát nőnapi meglepiből kaptam. Nagyon hasonlít az egyik korábban meglévő orchideámra, csak annak nem fehér volt az alapja a lila mintázat alatt, hanem sárga. Ez az orchidea kisebb, és keskenyebb levelű, mint általában a többi Phalaenopsis orchidea. A virágaiból még csak négy volt kinyílva, az ötödik éppen kezdett nyitni...

Saját gyűjtemény

... és amikor már a végéig kinyitotta az összes "pillangóját". Nagyon hosszan virágzott, és a gyökerei is dúsan beborították a cserepét, biztos voltam benne, ha elvirágzik, akkor át kell ültetnem. 

Saját gyűjtemény

Ennél az orchideánál is próbálkoztam a beporzással, a két alsó virágnál. Ezen a képen jól látszik, hogy az alsó virág szára zöld maradt,  míg a felette lévőnek rózsaszínes a szára, tehát az biztos nem termékenyedett meg, le fog hullani. Igen, ez így is lett, de sajnos később, amikor már kezdett kifejlődni a magtok, akkor az is leesett, ez az orchidea most nem fog magtokot növeszteni.

Saját gyűjtemény

Az átültetéssel viszont igen csak igyekeznem kellett, mert időközben megjelent egy újabb virágszár. Az előző száron még volt két-három virág. Amikor már csak egy virág maradt, nem vártam tovább, óvatosan kibontottam az előző ültetőközegéből, és egy kicsivel nagyobb  cserépbe ültettem, orchidea földet keverve fenyőkéreggel, sphagnum mohával és egy kis kókusz rosttal. A következő egy hétig nem öntöztem, csak párásításként spricceltem.

Saját gyűjtemény

Az elvirágzott szárat körülbelül a feléig vágtam vissza, újabb virágzás reményében, a másik virágszár láthatóan jól érzi magát, nem viselte meg az átültetés, sőt azóta még ketté is ágazódott és tele van bimbóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése