„Ezen a Földön mindannyian látogatók vagyunk - Ha elmegyünk, magunk után, ki tudja, mit hagyunk Tanítsuk meg gyermekeinknek a szeretet dalát - Ahány ember annyiféle csodálatos világ." Bródy János

2015. július 20., hétfő

Szerencsebambusz

A növényről általában:

Mint olvasataim alapján megtudtam a szerencsebambusznak semmi köze a bambuszhoz a szerencséhez pedig csak hit kérdése. 
Valójában a Fehérszélű sárkányfa a spárgafélék családjának sárkányfa (Dracanea) nemzetségébe tartozó növényfaj, az úgynevezett cserjeszerű dracénák egyike.
A szerencsebambusz tartása igen egyszerű, mindössze vízre van szüksége. Tarthatjuk vázában, vagy ha kerámia tállal együtt vásároltuk, vagy kaptuk akkor abban. Rendszeresen után kell tölteni a vizet, de ügyelni kell a víz minőségére, mert a klóros csapvizet nem szereti, levelei megsárgulnak és lehullanak tőle. A meleget kedveli, de tűző naptól óvni kell.
Cserépbe ültetve elveszíti korábbi kinézetét és a többi sárkányfához hasonló tömör levélrozettás alakot ölt.


Saját szerencsebambusz:

Bevallom nekem is nagyon tetszik ez a sokféle formában megjelenített növény, nagyon mutatós tud lenni virágcsokor között, vagy egy nagyon szép kaspóban, vagy kerámiában.
Én úgy hallottam, hogy az efféle szerencsehozó tárgyak, vagy növények csak akkor hoznak valóban szerencsét, ha nem mi magunk vesszük, hanem ajándékba kapjuk.


Valahogy úgy alakult, hogy éveken át nem kaptam ilyen bambuszt, majd egy nap megláttam ezt a szépséget és ajándékba kértem.
Itt már kb. fél éves, a kezdetben csak kis levélkezdemények voltak rajta. Majd elkövettem azt a hibát, hogy az ablakba raktam - mivel szereti a meleget - s ekkor alaposan megsárgultak a levelei, de valószínűleg időben eltettem onnan, mert nem hullajtotta le a leveleit, hanem inkább szépen vissza zöldültek. Azóta is nagyon jól érzi magát, szereti, ha időnként spriccelem vízzel, és kb. kéthetente tápoldatozom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése