„Ezen a Földön mindannyian látogatók vagyunk - Ha elmegyünk, magunk után, ki tudja, mit hagyunk Tanítsuk meg gyermekeinknek a szeretet dalát - Ahány ember annyiféle csodálatos világ." Bródy János

2015. július 13., hétfő

Kezdetek - avagy a Fikusztól az Orchideáig 3.

Szobanövényeket is nevelgettem, szerettem magam szaporítani az egyedeket, kivéve a fikusz benjaminokat. 10-15 cm-es kis növény hajtásokból gyönyörű kétméteres hibiszkusz növény növekedett, ugyanígy szaporítottam futónövényeket és seflerákat.

A nyári időszakot a szobanövények is a teraszon töltötték, a képen (bal) a seflera, fikusz benjamin, sundaville (jobb képen is), begónia, bordó levelű pletyka (ezt a növényt már kétszer szaporítottam újra, mert olyan nagyra nyúlt rövid időn belül, hogy felborította a cserepét), valamint egy szúrós szélű, csíkos levelű szobanövény, amit kb. 5 cm-esen választottam le az anyanövényről, melyet azonnal virágföldbe ültettem el, ma már elég nagy helyet foglal el. A teraszon nem látszódik a kétméteres hibiszkusz, valamint a 6-7 cserép leander, valamint a télikertben maradt két nagy tő virág, amiket már méretükből adódóan nem költöztettem ki, az egyik egy zöld levelű fikusz benjamin ami majd kétméteres magasságával és szélességével uralta a téli kertet, a másik egy scindapsus (ami szintén saját szaporítás) hosszú két-három méteres feltekert szárai már óriásira növekedtek.

A hibiszkusz virágai. Volt amikor dupla virágot nyitott, a szimpla virága viszont tenyérnyinél is nagyobb volt. Nyáron ezt a virágot is ki lehet tenni a szabadba, félárnyékba, de télen kicsit hűvösebb helyen telel a lakásban. Én ősszel mindig alaposan visszavágtam, hogy tavasszal megújulhasson.

A leanderek viszonylag fiatalok, kb. 5-6 évesek, magról szaporítottak. A képen egy sötét pink szinű látható, ebből a magvetésből kb. 15 tő maradt meg, legtöbbjük bokrosra van visszavágva, de egy tövet fának növesztek. (Egy következő bejegyzéskor teszek fel a leanderekből majd több képet is, esetleg egy külön oldalon).
Ezt a leandert ajándékba kaptam, a tő kb. 20-25 év körüli lehet. Világos rózsaszín és vanília illatú a virága. A leandereket kora tavasztól késő őszig a szabadban lehet tartani, de télen fagymentes, hideg helyre kell őket vinni. Tapasztalatom szerint, ha nincs elég hideg helyen, akkor a leveleit lehullajtja és tavasszal vékony nyúlványokon hozza újabb leveleit. Én tavasszal erősen vissza szoktam vágni őket, főleg a fiatalabbakat, ugyan kicsit később kezdenek virágozni, de kevesebb támaszték kell mellé a lehajló hosszú szárak és virágok miatt, valamint jobban bokrosodik. Télen havonta csak egyszer szabad öntözni, nyáron szinte naponta, valamint hetente tápoldatozni szükséges.
Ez a hatalmas tő aloe vera jelenleg Anyukámnál van bérápoláson helyhiány miatt. Kb. öt-hat éves az anyatő, eddig még sosem virágzott, majd ebben az évben hozta ezt a különleges, hosszú szárú virágát. A nagy tő alatt most is látszanak az utód növények, korábban már kb. hat tő le lett választva, most ősszel ismét át- és szétültetés vár rá. Nem szereti a túlöntözést, de a folyamatos nedvességet igényli. Nem szereti a tűző napsütést, mert a levelei bepirosodnak tőle, ha visszakerül félárnyékos helyre, a levelei visszanyerik zöld színüket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése