„Ezen a Földön mindannyian látogatók vagyunk - Ha elmegyünk, magunk után, ki tudja, mit hagyunk Tanítsuk meg gyermekeinknek a szeretet dalát - Ahány ember annyiféle csodálatos világ." Bródy János

2015. július 13., hétfő

A Blog ötlete és megvalósítása

Maga a blogírás ötlete már régóta foglalkoztat, de a megvalósítása még váratott magára és egy kicsit összetettre sikeredett:
Egyik kedvtelésem már sok-sok évvel ezelőtt kezdődött, ugyanis előszeretettel rendezgettem a családi fotókat albumokba. Egy gyermek születése, felcseperedésének nyomon követése további lehetőségeket nyújtanak újabb fotóalbumok készítésére. Majd időről-időre egyre többet utaztunk, egyre több helyen jártunk, valamint a fotózás technikájának rohamos fejlődése segítségével egyre nagyobb számú fénykép készült az adott eseményekről. 
Mivel a fotózás a másik kedvenc időtöltésem, így igyekeztem a képek jobb minősége érdekében egyre jobb paraméterekkel rendelkező fényképezőgépet beszerezni.
  A fotóalbum készítése továbbra is kedvenc foglalatosságom maradt, de már nem az összes képet hívattam elő, hanem csak egy albumba való mennyiséget, a fényképeket pedig lemezeken archiváltam.
Ekkor jött először az ötlet, hogy milyen jó lenne egy blogon megosztani a sok szép képet, némi úti beszámolóval, hogy az utazni kedvelők épp a blog látogatása alkalmával kapnának kedvet ellátogatni egy-egy adott helyre, vagy azok akik csak érdekességből szeretnek nézegetni különböző helyekről készült fotókat, hiszen én is szívesen ismerem meg a mások által készült képes beszámolókat.
A harmadik és egyben a legkedvesebb tevékenységem a növények, virágok nevelgetése, szaporítása kertben és szobában egyaránt.
Kb. két évtizeddel ezelőtt kezdődött a szobanövényeim "szaporítása" a lakásban. Ebben az időben a fikusz, fikusz benjamin, diffenbachia és egyéb zöld cserepes növények voltak jellemzőek, amelyek nem, vagy csak néhány példányuk volt virágzó. Majd a költözést nehezen tűrvén, egyre fogyatkozott az állományuk, s mivel épp kertes házba készültünk, nem is igen törekedtem a pótlásukra. Ezekről a növényekről még nem készítettem fotókat, így csak az emlékeimben maradhattak meg.
A kertes ház csodálatos lehetőségek tárházát tudja nyújtani a virágot kedvelőknek, ezt kihasználva évről évre egyre többféle virágot (egynyári és évelő) telepítettem. Sajnos nagyon sok tulipán és jácint esett áldozatául a földben élő kártevőknek, a rovarirtók használata ellenére, a hatalmas király liliomokat pedig a csigák szerették megenni a sok eső következtében, ezért inkább strapabíróbb növények kerültek a kis kertbe, és virágzó szépségek balkonládákban is virulhattak.
Ezekről a virágokról már készültek fotók, nem is kevés, de sajnálatos módon az előző laptopom meghibásodása miatt elveszett a képek nagy része, mivel még nem volt lemezre archiválva, így csak néhány fotóval tudom majd bemutatni a kerti virágokat a "Kezdetek" oldalon.
Később egy újabb költözés és a kertről egyenlőre le kell, hogy mondjak, bár néhány cserép leandert megmentettem erkélyre, és jó néhány nagy cserepes virágom bérápoláson van. 
Mivel a virágimádatom továbbra is fennáll, így próbáltam a helyzethez alkalmazkodva kialakítani a jelenlegi virágállományomat, melyeket külön-külön címkék alatt fogok bemutatni.
És igen, elérkeztem az utolsó dologhoz, ami a kellő elhatározást adta, hogy megvalósításra kerüljön a blogom: a virágállományom többsége orchideákból áll. Különböző helyekről szerzem be ezeket a csodálatos virágokat, de sajnos leírást hozzájuk magyar oldalakon nem nagyon, vagy csak kevés fajtához lehet találni. Ezért döntöttem úgy, hogy a meglévő és bővülő virágaimmal kapcsolatos tapasztalataimat, képekkel illusztráltan megosztom mindazokkal, akik szintén kedvtelésből nevelnek virágokat, és esetleg szívesen megosztanák ismereteiket, tapasztalataikat, hogy minél többen kedvet és segítséget kapjanak ezekhez a gyönyörű, nem hétköznapi virágok gondozásához.
S azt gondoltam, hogy így, egy kicsit összetetten, de a virágok, az utazás és a fotók jól megférnek egymás mellett egy blogon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése