„Ezen a Földön mindannyian látogatók vagyunk - Ha elmegyünk, magunk után, ki tudja, mit hagyunk Tanítsuk meg gyermekeinknek a szeretet dalát - Ahány ember annyiféle csodálatos világ." Bródy János

2015. július 13., hétfő

Kezdetek - avagy a Fikusztól az Orchideáig 1.

Már elég rég tartozik kedvenc időtöltésem közé a kertészkedés, bár ezzel nem vagyok egyedül a családban, Édesanyámmal, aki nagy kertészkedő - valószínűleg génöröklődésről lehet szó :) - gyakran tartunk hosszas eszmecserét egy újabb virágbeszerzésről, vagy a meglévők dédelgetésének eredményéről.
A virágok, akár kerti, akár lakásban tartott, mindig lenyűgöznek szépségükkel, számomra a természet csodája mikor kinyílik egy virág, s ezért örömmel veszem magam körül minél több egyeddel. Korábban, mikor kertes házban laktunk, többször próbálkoztam konyhai zöldségek, gyümölcsök termesztésével is (természetesen kizárólag kis mennyiségben) több, kevesebb sikerrel, de végül maradtam a virágok mellett, velük több sikerélményem volt az évek alatt.
Mikor kertes házba költöztünk, nagy lehetőséget láttam a kis előkertemben és a belső udvar kis kertjében. Tíz év alatt alakítottam ki a virágos kerteket. Az évek folyamán rendszeresen lefotóztam a virágokat, de sajnos az előző laptopom tönkre ment, és archiválás hiányában a képek nagy része elveszett.
Az utolsó évről azonban megmaradtak a képek, így könnyebb róluk írni. kezdetben sok tulipánt, jácint, nárcisz, krókusz, valamint két kisebb sziklakert került a kertbe. A közepére egy bokor mocsári hibiszkusz, és egy kb. 10 cm nagyságú selyemakác, amely az évek alatt gyönyörűen megnőtt.
Már tele van bimbóval. Ez a selyemakác 10 éves, először 7 évesen kezdett virágozni. Sajnos szeret letetvesedni, már kétszer volt benne részünk, ezért sokan inkább megszabadulnak tőle, mert nagyon csúnya foltos lesz a környezete.
Virágzik - Gyönyörű
Ez egy esti fotó, amikor a leveleit összecsukja, szinte csak a virágai látszanak.
Később király liliomok, sásliliomok, szellőrózsák, szívvirág, nefelejcsek, magnóliafa és még sorolhatnám a sok virágot, folyamatosan megújítottam, bővítettem a kert összetételét. 
A ház három részén rózsákat ültettem. Az előkertben négy tő rózsa, az utcai részen szintén négy tő rózsa, míg a belső udvarban tíz tőből álló Queen Elizabeth rózsakert kapott helyet, plusz egy hatalmas piros futórózsa.

Szívvirág

A magnólia fa, végre öt év után virágzik.

A Queen Elizabeth rózsák kora tavasztól késő őszig mindig ontják virágaikat.

Ez egy különleges nemesített rózsatő, gyönyörű nagyméretű, sötét rózsaszín virága erősen illatos. Különlegessége, hogy a szárán csak elszórtan vannak tüskék.
Egy másik tő, szintén nemesített sötétbordó színű rózsa (sajnos kép nincs róla) alig tud kinyílni olyan tömött a virága. Szintén érdekes a tüskézete, a szárán egyáltalán nincs, csak a virághoz közeli részén sűrű apró alig észrevehető tüskéi vannak.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése